„Když vidíte, jak z montáže odchází kompletní sestava, na které jste se podíleli, zahřeje to u srdce.“Peter Goruninženýr dodavatelské kvality

Petr začínal ve firmě vyrábějící ultralehká letadla. Do Aera se přihlásil proto, že jde o velkou firmu s dlouhou tradicí a začal pracovat na pozici Supplier Quality Assurance Inspector. Na práci ho baví hlavně to, že se dostane k mnoha různým letadlům a může je poznat skutečně do hloubky.

rozhovor-gorun-big.jpg

Jak vypadala Vaše cesta k nám do Aera?

Do Aera jsem přišel v roce 2013. Vystudoval jsem leteckou fakultu v Košicích a potom jsem rok pracoval v Senici ve firmě, která vyráběla ultralighty. Na Slovensku ale v leteckém průmyslu není moc uplatnění, tak jsem se zkusil přihlásit do Aera. I proto, že je to velká firma s dlouhou tradicí.

Na jakou pozici jste nastupoval?

Nastupoval jsem do SQA jako Supplier Quality Assurance Inspector. Ke kvalitě jsem se vlastně poprvé dostal až v Aeru, ale líbilo se mi, že je to práce s lidmi a hodně se toho naučím a poznám. Šly přes nás všechny nakupované položky pro kooperační programy. Po dvou letech docházelo ve firmě ke změnám, se kterými jsem se neztotožňoval, a tak jsem přijal nabídku od jiné firmy.

Co Vás vedlo k rozhodnutí vrátit se?

Vrátil jsem se zpátky po třech měsících. Změny v oddělení kvality nakonec vedly k vytvoření pozice Supplier Quality Engineer a mně se tento koncept líbil. Do popisu práce přibyly i procesní audity u našich dodavatelů, takže se můžu podívat přímo k nim a taky řešit věci víc do hloubky. Navíc jsem se mohl vrátit zpět k letadlům, do kterých jsem blázen už od malička.

Co je pro Vás největším benefitem práce v Aeru?

Díky mé práci se dostanu k mnoha různým částem letounu, od dílu, který se vejde do dlaně, po strukturální části letounu. Když začínal projekt KC-390, chodily přes nás úplně všechny díly, které se na něj nakupovaly, takže jsem měl možnost sledovat ho opravdu zblízka a podrobně. Když potom vidíte, jak z montáže odchází kompletní sestava, tak vás to zahřeje u srdce.

V červenci přiletěl jeden z prototypů KC-390 i přímo do Vodochod. Byl jste se na něj podívat?

Samozřejmě jsem se musel jít na ten letoun podívat a sáhnout si na něj.